Komunikacja w poczekalni lekarskiej

 

Jak skutecznie dotrzeć do 100 000 pacjentów miesięcznie?


Pacjenci czekając na wizytę lekarską spędzają dużo czasu w przychodniach. Ponad 10 000 pracowników służby zdrowia korzysta na co dzień z rozwiązań proponowanych przez IDS, dzięki którym poczekalnie lekarskie stają się miejscem wszechstronnej edukacji pacjentów.

Od 1993 roku, IDS oferuje rozwiązania wspomagające pracowników służby zdrowia w edukowaniu zdrowotnym swoich podopiecznych. Jednym z wykorzystywanych w tym celu narzędzi są gabloty informacyjne zawieszone w poczekalniach lekarskich, do których Pacjenci mają dostęp przed konsultacją z lekarzem.

Poczekalnia stanowi idealne miejsce do komunikowania się z Pacjentami, którzy właśnie wtedy są najbardziej otwarci na informacje dotyczące ich zdrowia. Informacje na temat profilaktyki lub zdiagnozowanego schorzenia zachęcają Pacjentów do rozmowy na ten temat ze swoim lekarzem.

Niezależne badania przeprowadzone w 2008 roku * dowodzą, że broszury informacyjne dystrybuowane w poczekalniach są najbardziej wiarygodnym ?ródłem informacji dla 79% pacjentów (przed telewizją, stronami internetowymi nt. zdrowia i prasą).



* Badanie "Zdrowie Europy 2008" przeprowadzono wśród 20 000 pacjentów.